14 de juny 2019

Pastissets de fruites en pasta de full






Dificultat
Mitjana
Temps
1 hora
Cost per ració
1€

Ingredients per unes 4 racions (4 pastissets):  una pasta de full quadrada,  fruita diversa: avui concretament : 4 o 5 maduixes, 48gerds, mig kiwi i mitja poma ....  per l’almívar:  100 grams de sucre i 80 grams d’aigua. 1 ou. 

1)     Primer de tot poso el forn a escalfar a uns 180 o 200 graus. En el meu cas treballo amb un forn molt potent i he de vigilar sempre que no se’m cremi el menjar.
2)    Faig l’almívar ja que després l’he de deixar reposar per ajuntar amb les fruites. Com el faig ? molt fàcil. En una cassola petita hi aboco l’aigua i el sucre, remeno i deixo bullir uns minuts.
3)    Estiro la pasta de full. L’he comprat quadrada per poder treballar millor els pastissets individuals. Avui faig 4 pastissets. Un cop la tinc estirada la tallo en 4 trossos iguals.
4)    Preparo una mica de farina per si cal perquè tendeix a enganxar-se i amb les mans enfarinades va millor.
5)    Agafo el primer tros i doblego les vores cap endins de totes 4 bandes. Un cop fet això segello amb una cullereta de manera que s’uneixi les vores amb la base.  Ho faig amb tots els trossos.
6)    Punxo la base amb una forquilla.
7)    Pinto les vores amb ou batut. Això li donarà un color daurat i brillo
8)    Ho poso al forn a coure uns 8/10 minuts vigilant que no se’ns cremi.
9)    Pelo i tallo les fruites.
10)  Les poso en un plat i aboco l’almívar per sobre (a temperatura ambient)
11)   Trec les bases de pasta de full i les deixo refredar una mica.
12)  Ara ve la part bonica i artística, col·loco les fruites tallades amb gràcia i acabo de pintar amb almívar si cal.
(en una altra ocasió vaig fer un almívar amb gelatina perquè quedés una textura diferent. ) com ho vaig fer. Simplement vaig agafar un parell de fulles de gelatina que havia hidratat amb aigua prèviament, les vaig escórrer amb les manes i les vaig afegir al almívar quan era calent, vaig remenar bé i ja està. Vaig pintar el pastís al final de tot el procés.


Bon profit!



els ingredients

faig l'almívar


a treballar la pasta de full



així queda el pastisset

amb la cullera segello

i punxo amb la forquilla



preparo les fruites i les macero amb l'almívar


montu els pastissets




1 comentari:

  1. Quina bona pinta! Jo alguna vegada les he fet amb crema pastisera i poma i tot al forn, sense fer abans la pasta i súper be!

    ResponElimina

Agraïda per la teva aportació !!!